Facebook kampánytípus
Pacsi Dina

Pacsi Dina

Hogyan épül fel egy stabil Facebook hirdetési stratégia?

Mit állítsak be? Hogyan állítsam be? Kiknek hirdessek? Milyen céllal? Mit? 

A Facebook hirdetések között eligazodni olykor nagyon nehéz. Nem is mindig tudod, hogy pontosan mit kéne beállítani. Én most bevezetlek Téged abba, hogy én milyen hirdetéseket használok leggyakrabban. Ezeket a hirdetéseket kisebb cégként is használhatod, fokozatosan hozni fogják a várt eredményeket.

Építs brandet, növeld az ismertségedet

Te vásároltál már olyan cégtől, aminek a hirdetését csak egyetlen egyszer láttad? A legtöbb ember számára egy hirdetés kevést jelent. Ha nem ismeri a márkát, akkor nem szívesen vásárol tőle. Nincs meg a bizalom, ezért az elköteleződés sem alakul ki. Az első lépés tehát, hogy növeld az ismertségedet. De hogyan teheted ezt meg?

1. Növeld az oldalad követőinek számát

Talán ez a legegyszerűbb és legismertebb módja a márkaépítésnek a Facebookon. Egy Aktivitás alapú oldalkedvelés hirdetéssel folyamatosan növelheted a kedvelők létszámát. Én havi szinten 5 000 – 10 000 Ft-ot javaslok erre beállítani, hiszem ez az a költség, amivel már szépen lehet növekedni. 

A hirdetés beállításához egy rövid, másfélsornyi szövegre, valamint egy borítókép méretű frappáns képre lesz szükséged. A szöveg legyen felhívó, rövid és tömör, amiben elmondod mivel foglalkozik az oldal, és milyen előnye származik belőle a felhasználónak, ha követi. Ilyen pl: Kézzel készített táskák és divattippek napról-napra. Kövesd az oldalt a napi inspirációért! , Marketingtippek kis- és középvállalkozásoknak. Informálódj első kézből!, Kézműves lekvárok és titkos receptek nagyanyáink konyhájából. Praktikákért kövesd az oldalam! stb.

2. Legyél jelen követőid életében

 Vannak követőid? Örülünk. Ez elég lesz? Biztos, hogy nem. Te emlékszel minden Facebook oldalra, amit követsz? Valószínűleg csak azok a brandek fognak eszedbe jutni, amelyek tartalmai folyamatosan szembejönnek veled a Facebook hírfolyamodban, hirdetésekben. Ez nem véletlen van így. A Facebook algoritmus változása óta még jobban felerősödött az a trend, hogy attól, hogy követsz egy oldalt még nem látod a posztjait. Ahhoz, hogy a posztok eljussanak a kedvelőkhöz, bizony szükség van a hirdetésre. De persze ezt nem mindegy hogyan teszed meg. Én a hármas hirdetési stratégiát javaslom, amelyről részletesebben itt olvashatsz.

Érdemes hetente legalább egy posztot meghirdetni, hogy követőid megismerjék a márkádat, hozzászokjanak a tartalmaidhoz. A bejegyzésekre érkezett reakciók biztosan nőni fognak, valamint hosszú távon a munkád és a befektetett pénz meghozza majd a gyümölcsét is!

Na de melyik posztokat emeld ki? A vásárlásra buzdításnak nem itt van a helye. Az imázs építése során arra törekszünk, hogy kapcsolatot alakítsunk ki a fogyasztóinkkal, megismertessük a termékeink előnyeit. Ezért itt nem a vásárlásra buzdításon van a fókusz, hanem az érdekes posztokon, szép képeken. Én például szeretem kiemelni az emocionális töltetű posztokat, illetve azokat, amik a valahová tartozás érzését fokozzák. Ezen kívül jól működnek az informatív tartalmú posztok (például, ha ezt a bejegyzést megosztom, akkor ez is az lesz) és a sztorik is.

Eladást fokozó hirdetések

Amellett, hogy építjük a brandet, persze a bevétel sem árt. Vannak üzleti csodák, de azért leginkább az jellemző, hogy a vállalkozások fokozatosan növekednek egyre szebben, egyre nagyobbra.  Természetesen az eladásösztönző hirdetések esetében is a Facebook hirdetéskezelőjében dolgozunk. Az, hogy milyen céllal hirdetünk sok mindentől függ, melyről már korábbi cikkemben részletesen írtam.

Szolgáltatás/Termék

De vegyünk egy teljesen általános példát nézzünk meg! Egy egyszerű szolgáltatás vagy termék hirdetése esetén érdemes egy Forgalom alapú kampányt beállítani. Ennek célja, hogy a weboldalunkra forgalmat tereljünk, ahol kattinthatnak, megismerhetik a termékeinket, ideális esetben vásárolnak is. Fontos, hogy az érkezési oldal megtekintésekre optimalizáljuk a hirdetéssorozatokat.  Még mindig nem kell a nagy csodát várnunk, hiszen még számtalan dolog elterelheti a fogyasztónk figyelmét. Természetesen egy jól felépített oldal, megfelelő termékek és jól beállított célközönség növelheti a vásárlóink számát.

Bolt, étterem vagy bármilyen olyan hely, ahol a vásárlás, rendelés csak személyesen történhet

Ilyenkor én a márkaismertség alapú hirdetéseket javaslom. Az ok annyi, hogy itt nem várjuk el a fogyasztónktól, hogy bármilyen weboldalra kattintson vagy épp kapcsolatba lépjen velünk. Egyetlen célunk van: az, hogy mindenki tudjon az üzletünk létezéséről, heti menü kínálatáról, a bolt helyszínéről. Természetesen itt is meg kell jelenítenünk képekben a fő termékelőnyeinket, de a fogyasztótól sokkal kevesebb interakciót várunk el.

Ne felejtsük azért el, hogy vannak speciális esetek, amikor nem hirdethetünk rögtön a fő szolgáltatásra/termékre. Ilyenkor érdemes feliratkozókat gyűjteni, és e-mail marketinggel értékesíteni. Esetleg Google Adwordsöt használni. Ezek az esetek általánban a kényes témák, túl személyes megfontolások, vagy a nagyon hosszú döntési folyamatot igénylő folyamatok. Az imázshirdetések persze itt sem maradhatnak el, ilyenkor azok értéke még jobban felértékelődik.

Milyen képet használj?

Én mindenképpen olyan képeket javaslok, amik összhangban vannak a márkád arculatával. Ha terméket szeretnél eladni, akkor a fehér hátterű profi fotók ideális választást jelentenek, míg a szolgáltatás esetében az arculathoz illő, feltűnő fotók a legjobbak. Ha nincs grafikusod, ne ess kétségbe! A pixabay.com és a pexels.hu számtalan ingyenes képpel segíti a munkádat. Ha feliratot is szeretnél, használd a Canva.com programját. Én nagyon szeretem, mert könnyen kezelhető, ráadásul itt is hozzáférek ingyenes stock fotókhoz. A feliratokkal azért illik csínján bánni. A Facebook nem szereti a szöveges képeket, a kevés szöveg nagy előnyt jelent! Ez a posztoknál is igaz!

Webáruház esetén érdemes a Carousel (galéria típusú) hirdetésformátumot választani, hiszen az emberek ehhez már hozzászoktak. Persze nyugodtan kísérletezhetsz akár több formátummal is, mivel a költségeket a hirdetéskezelőben állítod be, így ennek nem lesz plusz költsége.

Kinek hirdess?

Nah ez egy nehezebb kérdés. Ahogy fentebb már említettem, az elsődleges célunk az, hogy a weboldalra tereljük a látogatókat. Hogy ott mi történik, már más tészta. Az, hogy történik-e vásárlás, függ attól, hogy jól van-e beállítva a közönség, az üzenet, a weboldal megfelelően van-e felépítve, az ajánlat jó-e, az információhoz könnyen hozzájutnak-e és még sorolhatnánk. De mi most ebben a cikkben feltételezzük, hogy a weboldalad szépen fel van építve és működik.
Ebben az esetben a következő célcsoportnak ajánlom először beállítani a hirdetésedet:

  •  mentett célközönség (érdeklődés, demográfia, beosztás, stb. alapján. Egy következő cikkben írok ennek a pontos beállításáról is)
  • oldalad meglévő kedvelői 
  • korábbi vásárlóid/weboldalad látogatói

Egy régóta működő oldal esetében a hasonmás célközönségeket is alkalmazhatod, tesztelheted.Ezzel új vásárlókat találhatsz meg, akikre korábban nem is gondoltál;)

 

Remarketing

Ha minden jól ment, a fogyasztók jártak a honlapodon, esetleg kosárba is helyeztek pár dolgot, akkor jöhet a remarketing. Egy webshop esetében nagyon egyszerű dolgunk van, hiszen csak egy Katalógus alapján történő értékesítést kell kiválasztanunk. A katalógust előre beállíthatjuk a Katalóguskezelőben. Ez annyira nem könnyű, de nem is teljesíthetetlen feladat:) 

Ha nem webshopról beszélünk, akkor egy Konverzió alapú kampánnyal kell megbarátkoznunk. Az üzenetünk természetesen az lesz, hogy térjen vissza hozzánk, mert érdemes megvenni a terméket/megrendelni a szolgáltatást. Ilyenkor én a következő célcsoportokra javaslok beállítani hirdetést:

  • weboldallátogatók, akik az elmúlt 2 napban jártak a weboldalunkon – üzenet: jöjjenek vissza, mert megéri
  • vásárlók, akik nem vásároltak tőlünk 1 hónapja – üzenet: térjenek vissza hozzánk, most ilyen termékeket találnak nálunk. Különösen izgalmas ez pl. egy rendszeres használatot igénylő terméknél: kozmetikai termékek, kontaktlencse, edzésbérlet stb.
Természetesen ezeket a beállításokat a végtelenségig lehet cifrázni. Én most egy teljesen alapstratégiát írtam le, amit mindenkinek érdemes beállítani. 
 

Fontos! Attól, hogy egy hirdetésed nem jól teljesít, még nem biztos, hogy azt jelenti, hogy a vállalkozásodnak nem való a Facebook. Sok ok lehet a háttérben, amit tesztelni kell. Pl: nem jó a kép, amit használsz, rossz a célcsoport, rossz a honlap, rossz a szöveg, rossz a felhívógomb, stb. A jelszó tehát: TESZTELJ TESZTELJ TESZTELJ!

 

Poszt megosztása:

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: google
Google+
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn