Facebook kampánytípus
Pacsi Dina

Pacsi Dina

Tedd és Ne tedd! – Útmutató a Facebook hirdetésekhez!

Jól működő Facebook hirdetést írni nehéz. Kell egy jó kép, jó szöveg, jó cím, na meg egy kis ráérzés, hogy a közönséged is megnyerje. Viszont van néhány alapszabály, amiket érdemes betartani, hogy sikeresebb hirdetések kerüljenek ki a kezeid alól!

NE TEDD!

1. NE TEDD : Ne zavard össze a közönségedet felesleges információkkal!

Főleg ne számokkal.Ha túl sok adat szerepel a hirdetésben, a közönség biztos nem fogja értelmezni. Kevesebb, mint 3 másodperced van megnyerni a Facebookozót. Ennyi idő alatt csak az a hirdetés válik be, ami érthető. Ha a szöveg zavaros, akkor hiába a jó kép, sajnos a hirdetés nem lesz működőképes.

A következő példában túl sok az adat, nehezen értelmezhető a kedvezmény. Így a felhasználó nehezen igazodik ki az akción, összezavarodik. Ennél sokkal világosabb felhívás kell, pl 50% kedvezmény az x.y. termékre. Vagy: Ingyenes kiszállítás! 

Rossz Facebook hirdetés

2. NE TEDD: Ne hagyj a szövegben hibát! Mindig ellenőrizd a hirdetésed helyesírását! Kétszer!

Talán ez a legnehezebb része, bármilyen könnyűnek is tűnik. Marketingesként tudom, hogy valahogy egy hiba mindig szeret belemászni a háromszor leellenőrzött hirdetésekbe is. Kimarad egy betű, rosszul írsz egy szót, bent marad egy mondatkezdemény. Ez nem azért van, mert rossz a helyesírásod, hanem azért, mert vakká válsz a tartalomra, ha túl sokszor nézed. 

Mit tehetsz? Mutasd meg a hirdetésedet valaki olyannak, aki még nem olvasta, és jó a helyesírása!  Rögtön ki fogja szúrni a tévesztést.
De ne feledd! Ha benne marad egy hiba, mindig van lehetőség javítani!

3. NE TEDD: Ne válassz random képet a hirdetéshez!

A kép szinte a legfontosabb! Válaszd, szerkeszd gondosan, mert ez lesz a titkos fegyvered. Egy rossz, ingerszegény kép öngyilkos küldetés, hiszen nem kelti fel a figyelmet, az érdeklődést. Ne válassz olyan képet, ami rossz minőségű vagy régimódi. Az emberek a trendi, élénk, grafikailag egységes képeket kedvelik, ez is fog kitűnni a hírfolyamban.
Összeraktam nektek egy tipikusan rossz képválasztást:

 

Itt sem a szöveg nincs egységben a képpel, sem pedig a kompozíció nem túl nyerő. Nincs benne semmi, ami megragadná az ember szemét, így nem túl jó választás.

4. NE TEDD: Ne használj 20%-nál több szöveget a képen!

Igen, az örök igazság. Ezt újra és újra el kell mondani, hiszen kulcsfontosságú a szöveg-kép aránya. A hirdetések rosszabbul teljesítenek, ha túl sok szöveg van a képen, ezért erre különösen nagy figyelmet kell szentelned. A Facebook hátrébb is sorolja ezeket a hirdetéseket , ezért az drágábbá is válnak. Az arányt itt tudod ellenőrizni: https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay 

Túl sok szöveg a Facebook hirdetésen

kép forrása: Adespresso.com

TEDD!

1. TEDD: Fogalmazz meg egy világos felhívást!

Egy világos felhívással segítesz az embereknek, irányítod őket. Ha már a hirdetésed vonzó, akkor a Facebookozók is szívesebben kattintanak. Pl: Iratkozz fel és nyerj! , Most 20% kedvezménnyel!, Sikeres Facebook jelenlétre vágysz? Vegyél részt a tanfolyamon!, stb. Ez egy viszonylag egyszerű trükk, de sokat segíthet a költségeid csökkentésében!

A következő képnél a felhívás világos: Csatlakozzatok a csoporthoz! A kép ugyanezt a CTA-t tükrözi, a jelentkezés szövegdoboz azt sugallja, hogy érdemes kattintani. 

2. TEDD! Válassz olyan képet, ami összhangban van a márkáddal!

Egy kép gyakran eldönti, hogy elolvassák-e a hirdetésedet vagy sem. Ezért érdemes egy élénk, egyértelmű képet használnod. Ha a cégednek van arculata, akkor az arculat is elsődleges. Olyan legyen, amiről az embereknek a Te vállalkozásod jut eszébe. Nekem például az élénk pink és pasztellzöld egy folyamatosan visszatérő motívum, amit a képekben is újra és újra felfedezhetsz.

Én például a következő képet használtam egy hirdetésemhez (grafikus nélkül, Canvában szerkesztve) : 

Facebook hirdetés kép best practice

3. TEDD! Olyan üzenetet használj, amivel a célközönséged azonosulni tud!

Erről már fentebb írtam: fontos, hogy a közönséged együtt rezonáljon az üzeneteddel. Adj választ egy problémájukra, élethelyzetükre. Érezzék, hogy tudnak kapcsolódni hozzád. Például: Nem tud aludni a babád? Ebben a könyvben választ találsz a problémára!, Képes vagy rá! Fussunk együtt maratont!

4. TAGOLJ, TAGOLJ, TAGOLJ!

Sose győzöm elégszer hangsúlyozni. Az emberek nem szeretik a hosszú, összefüggő szövegeket, mert az agyuk képtelen egyszerre befogadni. Ugyan betűtípusokkal nehezen tudunk játszani a Facebookon, de helyette annyi más eszközünk van.

  • Használd az entert, hagy ki sorközt!
  • Használd a #-t, hogy kiemelj egy-egy szót
  • Használj emojikat! Nem kell masnikkal és kiskutyákkal telepakolni a hirdetésedet, de egy-egy ikon, felsorolásoknál használt szimbólum színesebbé teszi a szöveget
  • Használd a kis- és nagybetűket!

Ez segít a tisztább, világosabb üzenet megfogalmazásában, szellősebbé, átláthatóbbá teszi a hirdetésedet.

Nincs más dolgod tehát, mint elkerülni a NE TEDD! Dolgokat, és alkalmazni a TEDD! Javaslatokat. Sikeres hirdetést kívánok neked.

A következő hirdetésnél jól láthatod a tagolás fontosságát. Ebben a hirdetésben jól körül van határolva a helyszín, a takarítással szembeni előítéleteket eloszlatja (megbízható személyzet), valamint a képek is megfelelően mutatják be a cég ajánlatát. Ez a hirdetés egyébként nagyon jól konvertál, minimális összegből rengeteg megkeresést hozott már.

Forrás, Inspiráció: Adespresso.com

Poszt megosztása:

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: google
Google+
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn