Facebook kampánytípus
Pacsi Dina

Pacsi Dina

Melyik Facebook kampánytípus a legjobb a hirdetésedhez?

Amikor a Facebook hirdetéskezelőbe belép az ember, hirtelen beüt a bőség zavara. Egy új hirdetés létrehozásakor rögtön 11 féle kampánytípussal találod szembe magad. A 11 féle kampány mellett további 11 hirdetésformátum társul. Jogosan merül fel a kérdés, hogy vajon mikor melyiket érdemes választani?

0. Ismertség - Megfontolás - Konverzió a Facebook kampánytípus esetében

A hirdetéskezelő a kampányok típusait az ismertség, megfontolás és konverzió kategóriába rendezi. Ez ám rögtön egy segítség lehet Neked, hiszen a kategóriák a hirdetésed céljához illeszthetők. Nem mindegy, hogy a céged csupán az ismertségét szeretné növelni, fenn szeretné tartani az érdeklődést, vagy már a vásárlási szakaszban szeretné elérni a vásárlót. 

Facebook kampánytípus

Gondolj bele, hogy Te hogyan szoktál vásárolni online. Én személy szerint nem egy Facebook oldalt követek csak azért, mert iszonyúan vágyok azokra a termékekre, amiket a cég kínál. Az én esetemben ezek festők, cipők, táskák. Az elhatározás már megvan, de az alkalom vagy az anyagi elszántság hiányzik sok esetben. A cég, ha okosan marketingezik, akkor nem hagyja, hogy az elhatározásról megfeledkezzek. Folyamatosan követ, növeli az érdeklődésemet, és ha tényleg eljön a vásárlás pillanata, akkor nem hagyja, hogy csak úgy elsétáljak:)

ISMERTSÉG

1. Márkaismertség

A márkaismertséget akkor válaszd célnak, ha azt szeretnéd, hogy minél többen lássák a posztodat. Nem szükséges az, hogy a közönségeed kedvelje a bejegyzésed, vagy átkattintson a hirdetésről. Márkaismertség jó cél lehet pl. egy új üdítő bevezetésekor. A célból jól látható, hogy ez inkább a nagyobb vállalatoknak lehet előnyös, akik a piaci ismertségüket szeretnék növelni.

2. Elérés

Kevés budget – nem túl nagy célközönség. Ha a budget keretek közé szorít, de szeretnéd, ha minél több embert elérnél, akkor ezt a Facebook funkciót javaslom. Az elérés funkció segíti a videómegtekintéseket, a landing oldalra való átkattintást is. Ne felejtsd el, hogy nem minden célt szolgál ki tökéletesen. Az elérés esetében a konverzió kevésbé valószínű.

MEGFONTOLÁS

3. Forgalom

Szeretnél forgalmat terelni a honlapodra? Akkor ezt a beállítást érdemes választanod.Ha célod a blogcikkeid terjesztése, ingyenes tanulmány letöltése, hírek megosztása, nem konverziós célú landing oldalak megismertetése, akkor mindenképp a “Forgalom”-ra klikkelj. 

Használd gyakran, hiszen az online marketingben a weboldalad az egyetlen saját tulajdonod. Minden más felületen függsz a külső szolgáltatóktól. Ezért az oldaladat kell megerősítened, megismertetned a közönségeddel.

4. Aktivitás

Kétségkívül a leggyakrabban használt funkció. Bejegyzések, események kiemelésére ez alkalmas leginkább. Az oldalkedveléseket is az aktivitással érdemes gyűjtögetni. A Facebook ebben az esetben a Facebook oldaladon fogja növelni az interakciókat. Több bejegyzésreakciót, oldalkedvelést és eseményvisszajelzést érhetsz el. 

A bejegyzéseket azért érdemes kiemelned, mert az aktív követőidből később célközönségeket is létrehozhatsz. Az ő elköteleződésük magas lesz, így belőlük kerülnek majd ki a leghűségesebb vásárlóid.

Facebook posztminta kampánytípus

Tipp!

Használd a hármas szabályt a bejegyzések kiemelésénél! Először hirdesd meg pár száz forinttal a bejegyzésed a lájkolóidnak. Második nap kicsit nagyobb költségkerettel a kedvelők ismerőseinek.Harmadik napon pedig a valós célközönségednek. Így magasabb interakciót érhetsz el.

5. Alkalmazástelepítések

Ez a beállítás magáért beszél. Ha azt szeretnéd, hogy minél többen töltsék le az applikációdat, akkor bizony ez a legjobb választás. Ebben az esetben bátran jelöld ki az Audience Networköt is az elhelyezések alatt, mert jobb eredményeket érhetsz el ezzel a beállítással. 

Figyelj arra, hogy Magyarországon még nem mindenki rendelkezik korlátlan mobilnettel. Jelöld ki, hogy csak Wi-Fi kapcsolat esetén jelenjen meg a hirdetésed, hogy a mobilnetes hálózati kapcsolat ne legyen akadálya az alkalmazásletöltéseknek.

6. Videómegtekintések

Bizony, a Facebookon a videók még mindig nagyon hatásosak. Ha a videómegtekintőidből később célközönséget szeretnél létrehozni, akkor ezt a beállítást javaslom. A hirdetéscsoportok szintjén az elhelyezéseket módosítsd: használd nyugodtan a beágyazott videókat és a javasolt videókat is. Az Audience Networköt itt nem javaslom, az Instagram Storiest pedig csak akkor, ha a videó 1 percnél rövidebb és nem egy imázsvideóról van szó.

Azonban attól, hogy egy videót hirdetsz meg, még nem kell automatikusan ezt a beállítást választani. Ha az átkattintás a cél, akkor válaszd inkább a forgalmat, és ott válaszd ki a videós hirdetés formátumot.

7. Érdeklődőkeresés

Feliratkozók gyűjtésére a Facebookon keresztül is van lehetőséged. Az érdeklődőkereső űrlap segítségével a közönségednek nem kell elhagyni a Facebook felületét. Ezzel a hirdetéssel egy űrlapot hozhatsz létre. Hozzáadhatsz saját mezőket, és alkalmazhatod a Facebook sablonjait. 

Hátránya, hogy a sablonok egyelőre csak angol nyelven érhetőek el. Előnye viszont, hogy a Facebook automatikusan kitölti ezeket a sablonmezőket. Pl a felhasználónak nem kell beírni a nevét, e-mail címét, sőt, még a telefonszámát sem, ha azt korábban rögzítette. Csupán a CTA gombra kell kattintania és máris bekerül az adatbázisodba.

Érdeklődők keresése Facebook kampánytípus

Van olyan lehetőség, amivel a CRM rendszereddel integrálhatod a Facebookot, de sajnos nem minden rendszer alkalmas erre. Ha a Te rendszered erre nem alkalmas, akkor a Facebook fogja tárolni az érdeklődők adatait, amit később egy Excel fájlba egyszerűen exportálhatsz.

Ne felejts el figyelni a GDPR követelményeire. Mindenképp add meg az adatkezelési nyilatkozatodat, mert enélkül sajnos nem indíthatod el ezt a kampányt.

8. Üzenetek

Ha azt szeretnéd, hogy többen lépjenek interakcióba a cégeddel a messnegeren, akkor ez a funkció tökéletes számodra. A Facebook a hirdetést az üzenetekre optimalizálja. Segítheted vele a fizetési folyamatok lebonyolítását, és a gyakori kérdések megválaszolását is. 

Nagyon szuper, hogy már azoknak is hirdethetsz direktben, akik korábban beszélgetést kezdeményeztek veled. Ilyenkor a meglévő üzeneteken belül küldheted el a hirdetésedet. Tehát a felhasználód egy szponzorált üzenetet fog kapni tőled!

Kiknek jó ez?

  • webshopot üzemeltető vállalkozóknak
  • állásportáloknak
  • tanácsadóknak
  • szolgáltatást nyújtó cégeknek.

Pl. egy edzőterem minden hónap elején küldhet üzenetben egy emlékeztetőt a bérletvásárlásról vagy az új edzéseiről. Vagy a webshop üzenetet küldhet minden hónap elején a legújabb termékeiről.

KONVERZIÓ

9. Konverziók

A konverzió tipikusan egy remarketing eszközként tud szuperül működni. Ezt a funkciót csak akkor tudod érdemlegesen használni, ha korábban már beállítottad a Facebook pixeledet.

Ha olyan közönséget szeretnél vásárlásra ösztönözni, akik korábban már aktivitást mutattak a vállalkozásod irányába, akkor a konverzió célú kampány a megfelelő választás. Ez az értékesítési tölcsér utolsó lépése, amikor már csak szüretelned kell. Ha aktívan, jó beállításokkal használtad a korábbi hirdetéstípusokat, akkor a weboldallátogatóid, az aktív Facebook követőid, a videómegtekintőid vagy a feliratkozóid tökéletes célcsoportok lehetnek egy konverziós kampányhoz. Ebben a kampányban már tényleg a konkrét vásárlás a cél!

A célközönség jó beállításai már az ismertség fázisában is nagyon fontosak, ugyanis a konverziós kampányod akkor fog jól működni, ha a célközönségedet már az ismertség és a megfontolás célú hirdetéseidnél is jól állítottad be.

Ne ijedj meg, ha egy konverzió drágább lesz, mint a korábban megszokott egy kattintásra jutó költségek. Ez mindig magasabb költségeket eredményez, de valós vásárlások is ebből születhetnek csak igazán. Persze a nagy számok törvénye alapján a többi kampányod is sikerrel futhat, de a jó marketingstratégiában nem egy hirdetésből várod a vásárlást, hanem egy folyamatot építesz fel, aminek a konverzió a végső állomás.

Egy webshop esetében például dinamikus hirdetéseket érdemes létrehozni azokból a termékekből, amiket a fogyasztód korábban megtekintett a honlapodon. A dinamikus hirdetésekről később írni fogok.

Egy egyszerűbb verzió, ha csak egy Carousel hirdetést hozol létre az elérhető szolgáltatásaidból, ami csak azon felhasználóid számára jelenik meg, akik korábban meglátogatták a honlapodat..

10. Katalógus alapján történő értékesítés

A Facebook oldaladon létrehozhatsz katalógusokat is. A termékkatalógust így (igen, ez itt egy link) tudod létrehozni. Ezután meghirdetheted a katalógusod termékeit. Ezt inkább a haladó Facebook oldalkezelőknek javaslom, mert annyira nem is egyszerű. Egy olyan webáruház esetében, ahol nagyon sok a termék, szuper ez a választás, kisebb elemszámmal rendelkező webshopok esetében a manuális beállítás ugyan időigényesebb, de sokkal egyszerűbb. Legalábbis az én véleményem szerint:)

11. Bolt felkeresések

Elérkeztünk az utolsó beállítási lehetőségig. Ha több telephellyel rendelkezel, és szeretnéd az offline látogatásokat ösztönözni, akkor ez a legjobb választás számodra. Előre beállíthatod a telephelyeket, és a telephelyek szerint célzottan készíthetsz hirdetéseket a közönséged számára. Ez tényleg az offline, élő boltok számára lett kitalálva. 

Tök jó lehet ez a kampánytípus az étteremláncoknak, akik a napi menüt szeretnék kihirdetni a különböző egységeikben. Ezt is főleg a nagyobb cégek használják, és ez is haladóbb Facebook hirdetési tapasztalatot feltételez.

Poszt megosztása:

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: google
Google+
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: linkedin
LinkedIn